Eerste dagen - Reisverslag uit Tehrān, Iran van Suzanne Kok - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Tehrān, Iran van Suzanne Kok - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Door: Suzanne Kok - Gerrebrands

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

10 Juli 2008 | Iran, Tehrān

Zo... eindelijk internet bemachtigd en nu de eerste weblog. Het gaat wat traag allemaal want het is nog een 56k6 modem. Ja ja, het bestaat nog!!

Dinsdagavond zijn we aangekomen op het vliegveld, waar we ons visum moesten aanvragen. Het geen wat dus al weken doem scenario's in mijn hoofd gaf. Echter bleek het een eitje te zijn. Binnen een kwartier en 50 euro armer hadden we ons visum voor 15 dagen. Daarna de hete buitenlucht in om een taxi te zoeken. Afijn eenmaal buiten werden we binnen 5 minuten getackeld voor een taxi. Anderhalf uur verder en veel gezoek van de taxi chauffeur waren we dan eindelijk op bestemming. Midden in het feestgedruis kwamen we binnen.
Na een douche kon Esther het toch niet laten, uitgebreid gedanst, en ik ook zo nu en dan ;-).

De volgende dag zijn we eerst naar het paleis van de voormalig sjah geweest. Na een aantal uur zijn we naar de bergen gegaan in het noorden. Daar zitten restaurantjes in de bergen en kan je over de stad uit kijken. Je klimt via een soort van botanische tuin naar boven, en dan kijk je dus over Tehran uit vanuit het restaurant. Je kan zo hoog als je wilt. tot de top, of halverwege. Wij zaten ongeveer halverwege. Heerlijke kipkebab gegeten, en dough (een yogurt met spa rood en mint drankje) gedronken, dat is heerlijk met die hitte, en koelt heerlijk af. In de bergen is het ook een stuk aangenamer.

Vandaag zijn we de stad in geweest, en hebben we wat souveniers gekocht. Vanavond is de bruiloft van Shifteh en Marcus, dus de rest van de dag gaan we rusten. Het is op het moment snikheet, en er staat geen zuchtje wind, in tegenstelling tot gister.

Het dragen van de hoofddoek valt overigens hartstikke mee, het is wel wat warm als je er niet aan gewend bent, maar verder is het prima te doen.

Tot zover is mijn beeld van Tehran alleen maar beter geworden. Ik had er een erger scenario van in mijn hoofd. Het auto rijden moet je overigens hier niet zelf proberen, er zit niet bepaald een systeem in haha. Ze rijden cris cros door elkaar heen, en vooral met veel toeter geluid. Maar met de taxi kom je overal in tehran voor zo'n 50000 rial ( 4,5 euro)

Het is tot zover een mooie ervaring. Hopelijk kan ik van de week nog wat meer bloggen, maar de internet verbinding is niet ' constant' dus ik kan het niet garanderen.

Tot zover voor vandaag.

Groeten Suus

  • 10 Juli 2008 - 09:24

    Kit:

    hardstikke gaaf Suus!!!

    geniet!!en groetjes aan Esther

    -xxx- Kit en co.

  • 10 Juli 2008 - 09:33

    Marianne:

    hey moppie suus!
    echt gaaf, hopelijk kan je nog wel wat meer bloggen de komende weken, want ik ben erg benieuwd, zeker naar je foto's!! echt een supergave ervaring moet dit zijn!!
    geniet jullie met zn beiden en de hele feestbende!!!

    XXX Marianne

  • 10 Juli 2008 - 10:14

    Suzanne:

    wat ontzettend gaaf zeg!
    fijn dat alles zo soepel verloopt.
    heel veel plezier en pas goed op jezelf

  • 10 Juli 2008 - 10:47

    Jeannette:

    hey hey,
    gelukkig viel het allemaal mee. en zo te lezen bevalt het goed.
    heel veel plezier en ik probeer je blog te volgen.
    groetjes Jeannette en een poot van Bo

  • 10 Juli 2008 - 10:55

    Jetty:

    heey

    wat fijn dat het tot nu toe is meegevallen,je hebt al een paar mooie foto's op je blog staan !
    ik wens je nog heel veel plezier toe voor de komende dagen !

    groetjes Jetty

  • 10 Juli 2008 - 11:10

    Daphné:

    Hé meiden, het klinkt allemaal spannend en boeiend.

    Véél plezier nog en geniet ervan.

    Daphné
    -xxxx-

  • 10 Juli 2008 - 11:15

    Marja:

    Via het hondenforum op je blog gekomen. Wat een geweldige ervaring!!! Ik ben erg benieuwd naar de volgende berichten

  • 10 Juli 2008 - 11:36

    Eugenie:

    Leuk om op de hoogte gehouden te worden van jullie reis.
    Ik probeer mijn e-maiadrs in te typen voor zgn "automatische reactie", maar als ik kipsenco@wanadoo.nl intiep, verkent ie het niet en vraagt steeds om een "geldig"adres.
    Ik ben een computer-nitwit, dus kan geen kant op, haha.
    Enfin, als jullie het maar leuk hebben.
    Ik ben pas in Qatar geweest, ook een hele belevenis.
    Veel liefs voor beiden. Eus.
    p.s.: ik het de site van jullie ook doorgestuurd aan Lotte.
    Wie weet hoor je wat van haar. E.

  • 10 Juli 2008 - 12:12

    Bianca:

    mooie foto's en het klinkt erg fijn allemaal. Zo heerlijk om samen met je moeder naar de bruiloft van je vriendin te gaan. Wat een avontuur.
    Heel veel bruiloftplezier en tot de volgende log
    lieve groet
    Bianca

  • 10 Juli 2008 - 12:37

    Marion:

    Ha, die Suus! Leuke foto's alvast en erg leuk dat we een beetje mee mogen genieten van je avonturen. Is wel leuk tussen het grote huizenpoets door ;)

  • 10 Juli 2008 - 12:39

    Anja:

    Het klinkt hartstikke leuk Suus.
    En de voorlopige foto's geven een leuk beeld van Theheran.
    Groetjes Anja

  • 10 Juli 2008 - 12:43

    Femia:

    Klinkt goed allemaal!!!
    Wel erg warm, maar dat mag de pret niet drukken.
    Heel veel plezier nog,
    groetjes Femia

  • 10 Juli 2008 - 13:12

    Huts:

    fijn dat alles zo goed gaat! erg leuk om het zo een beetje te volgen. heel veel plezier vanaaf en een hele dikke kus!!

  • 10 Juli 2008 - 17:35

    Caro:

    Coole foto's mop. Leuk een beetje een idee hoe je daar zit. Ik hoop dat je t vanavond leuk hebt gehad.
    X

  • 10 Juli 2008 - 17:40

    Jeanne :

    Hoi Esther en Suus,zo te lezen hebben julie het erg leuk. Geniet ervan

  • 10 Juli 2008 - 17:51

    Son:

    Hai Suus en Es,

    Ik sluit me min of meer aan bij alles wat er al geschreven is. Ik lees, ik volg, leef mee en hoop dat jullie een geweldige tijd hebben. Verder ben ik wel heel erg nieuwgierig naar foto's waar jullie ook op staan. Met hoofddoekjes bijvoorbeeld. Of swingend op de Iraanse bruiloft...Het is hier trouwens ook wel warm hoor maar helaas ook nogal nat. Ik ben vandaag 2x tot op mijn kont natgeregend toen ik naar Delft en terug fietste. En dinsdag was het helemaal vreselijk. Kon je nauwelijks naar de auto lopen zonder doorweekt te zijn. Maar...tussen de buien door vind ik het prima weer. Ik geniet van mijn weekje vrij in eigen huis en tuin en vanuit mijn luie stoel laat ik me verrassen door jullie belevenissen.
    Nou Suus, geef Esther maar een dikke knuffel van me.

  • 10 Juli 2008 - 19:32

    Jessica:

    Suus, krijgen we nog foto's van je te zien met hoofddoek?! Veel plezier!

  • 10 Juli 2008 - 19:40

    Noor:

    fijn dat het tot nu toe allemaal bevalt, je zult nu wel lekker aan het feesten zijn, doe kalm aan en een dikke knuffel van hier xxx

  • 11 Juli 2008 - 09:50

    Allison:

    Lijkt me daar erg gaaf zeg! Hoop dat de bruiloft leuk was! Nog heel veel plezier verder!

  • 13 Juli 2008 - 02:52

    Marja:

    Wat geweldig dat je bent aangekomen in Iran
    En had je het zo voorgesteld of had je een compleet ander beeld?

    Ik wens je natuurlijk een prettige vakantie

  • 13 Juli 2008 - 09:04

    Rachida FemFusion-):

    Hallo Phink,

    Leuk jouw ervarignen te lezen en het feit dat jouw beel van Tehran beter is geworden en de wedding leuk is verlopen.
    Hoe kijken de locals tegen je aan?
    In iede eegval een fijne voortzetting van jouw vakantie en nogmaals, geniet!
    Gr Rachida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

8 Juli vertrek ik samen met Esther (mijn moeder) naar Iran om een bezoek te brengen aan vrienden van ons, en tegelijkertijd bij een bruiloft aanwezig te zijn. Verder hopen we natuurlijk nog erg veel te zien van dit mooie land.

Actief sinds 24 Juni 2008
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 9758

Voorgaande reizen:

08 Juli 2008 - 19 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: