Visums - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Suzanne Kok - WaarBenJij.nu Visums - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Suzanne Kok - WaarBenJij.nu

Visums

Door: Suzanne Kok - Gerrebrands

Blijf op de hoogte en volg Suzanne

24 Juni 2008 | Nederland, Amsterdam

Er bestaat op dit moment nog erg veel onduidelijkheid over de touristenvisums in Iran. En voor ons is het ook nog steeds niet compleet duidelijk, maar de informatie die ik heb, zal ik hier maar even neer zetten.

Na meerdere malen contact gehad te hebben met de Iraanse ambassade & met verschillende reisbureau's komt het er op neer dat er een transitvisa moet bestaan, wat afgegeven wordt op het vliegveld. Dit is een visum speciaal voor touristen, en werdt voorheen voor 7 dagen afgegeven, zonder dat er verlenging mogenlijk was in het land zelf. Tegenwoordig wordt dit visa echter voor 15 dagen verstrekt, en kun je dit eventueel ook laten verlengen in Iran zelf. Oftewel, een visum aanvragen bij de ambassade is dus niet meer nodig.

Echter, wordt er veel verschillende informatie verstrekt, en is het nog lang niet compleet duidelijk. Wij hebben dus op de gok onze tickets gekocht, en gaan er vanuit dat we op het vliegveld gewoon in het bezit komen van 1 visum voor 15 dagen. Of dit ook het geval is, dat kunnen we alleen nog maar afwachten..........

  • 01 Juli 2008 - 18:41

    Bianca:

    In Turkije werkt dat precies zo. dus het klopt vast.
    spannend hoor als je het niet helemaal precies weet he?
    leuk ik blijf dit log mooi volgen.
    liefs Bianca

  • 01 Juli 2008 - 18:44

    Suus:

    Tnx ;) ... ik ben inderdaad erg benieuwd. Maar ondertussen heeft 1 iemand navraag gedaan voor ons op het vliegveld in Iran, en er blijkt inderdaad een visum voor 15 dagen te bestaan. Oftewel, het gaat vast en zeker wel lukken. Denk ik... hoop ik *grin*

  • 01 Juli 2008 - 18:49

    Bianca:

    In Turkije werkt dat precies zo. dus het klopt vast.
    spannend hoor als je het niet helemaal precies weet he?
    leuk ik blijf dit log mooi volgen.
    liefs Bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzanne

8 Juli vertrek ik samen met Esther (mijn moeder) naar Iran om een bezoek te brengen aan vrienden van ons, en tegelijkertijd bij een bruiloft aanwezig te zijn. Verder hopen we natuurlijk nog erg veel te zien van dit mooie land.

Actief sinds 24 Juni 2008
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 9769

Voorgaande reizen:

08 Juli 2008 - 19 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: